Sąlygos ir nuostatos
Taisyklės
Prekių pirkimo – pardavimo ALIFOOD internetinėje parduotuvėje taisyklės
1. Sąvokos
1.1. Duomenų valdytojas ir svetainės www.alifood.lt operatorius (toliau – Duomenų
valdytojas) yra UAB „Frutlita“, įmonės kodas 111825827, PVM mokėtojo kodas
LT118258219, adresas Kirtimų 47B, LT-02244, Vilnius.
1.2. Pirkėjas – veiksnus fizinis arba juridinis asmuo, įsigijęs prekių ALIFOOD internetinėje
parduotuvėje.
1.3. Prekių pirkimo pardavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Pirkėjo ir
Pardavėjo teises, įsipareigojimus, prekių kainas, apmokėjimo tvarką, terminus, pristatymą,
prekių kokybės garantiją, prekių grąžinimą ir keitimą, atsakomybes.
2. Bendrosios nuostatos
2.1. Šios prekių pirkimo – pardavimo taisyklės (toliau „Taisyklės“), jas patvirtinus Pirkėjui
(susipažinus su Taisyklėmis bei pažymėjus varnelę prie teiginio „Susipažinau su ALIFOOD
taisyklėmis ir su jomis sutinku“), yra šalims privalomas teisinis dokumentas, kuriame
nustatomos Pirkėjo ir Pardavėjo teisės bei pareigos, prekių įsigijimo bei apmokėjimo už jas
sąlygos, prekių pristatymo ir grąžinimo tvarka, šalių atsakomybė bei kitos su prekių pirkimu
– pardavimu ALIFOOD internetinėje parduotuvėje susijusios nuostatos.
2.2. Pardavėjas pasilieka teisę bet kuriuo metu pakeisti, pataisyti ar papildyti Taisykles.
Taisyklių pakeitimas galioja tik tų užsakomų prekių atžvilgiu, kurie buvo pateikti po
Taisyklių pakeitimo.
2.3. Internetinėje parduotuvėje ALIFOOD prekyba vykdoma tik Lietuvoje.
2.4. Pirkti mūsų elektroninėje parduotuvėje turi teisę veiksnūs fiziniai asmenys, t.y. asmenys,
sulaukę pilnametystės, kurių veiksnumas nėra apribotas teismo tvarka; nepilnamečiai nuo
keturiolikos iki aštuoniolikos metų amžiaus, tik turėdami tėvų arba rūpintojų sutikimą,
išskyrus tuos atvejus, kai jie savarankiškai disponuoja savo pajamomis; juridiniai asmenys.
3. Asmens duomenų apsauga
3.1. Pardavėjas turi teisę rinkti ir apdoroti asmens duomenis, kuriuos Pirkėjas pateikė ir, esant
būtinybei, atskleisti juos tretiesiems asmenims, kai tai būtina užsakymo įvykdymui, duomenų
tvarkymui arba Pardavėjo veiklos planavimui ir analizei. Pardavėjas taip pat turi teisę naudoti
Pirkėjo asmens duomenis reklamos ir informacijos pateikimo Pirkėjui tikslais Duomenų
valdytojo veiklos ribose. Pirkėjo duomenys gali būti panaudoti informacijos siuntimui arba
kitai internetinės parduotuvės veiklai tik gavus Pirkėjo sutikimą (susipažinus su Taisyklėmis
bei pažymėjus varnelę prie teiginio „Susipažinau su ALIFOOD taisyklėmis ir su jomis
sutinku“).
3.2. Pirkėjas turi teisę bet kuriuo metu uždrausti jo asmens duomenų rinkimą ir apdorojimą,
išskyrus atvejus, kai tai būtina reikalavimų, kylančių iš pirkimo – pardavimo sutarties,
įvykdymui arba Užsakymo įvykdymui. Duomenys apie internetinės parduotuvės Pirkėjus ir
lankytojus yra saugomi nuo praradimo, neleistino naudojimo ir pakeitimo. Duomenų
laikmenos yra visapusiškai apsaugotos nuo trečiųjų asmenų prieigos.
4. Pirkimo – pardavimo sutarties įsigaliojimas
4.1. Sutartis tarp Pirkėjo ir Pardavėjo laikoma sudaryta nuo to momento, kai Pirkėjas,
išsirinkęs perkamą(as) prekę(es) ir suformavęs prekių krepšelį patvirtina užsakymą ir
Pardavėjas susisiekęs su Pirkėju jo el. paštu, patvirtina užsakymą atsiųsdamas laišką el. paštu
apie užsakymo patvirtinimą.
4.2. Pardavėjas nėra įsipareigojęs atskirai pranešti Pirkėjui apie savo sutikimą sudaryti sutartį.
Laikoma, kad Pardavėjas patvirtina užsakymą nuo to momento, kai pradeda jį vykdyti.
4.3. Kiekviena tarp Pirkėjo ir Pardavėjo sudaryta pirkimo – pardavimo sutartis yra
registruojama ir saugoma ALIFOOD internetinės parduotuvės duomenų bazėje.
5. Pirkėjo teisės
5.1. Pirkėjas turi teisę pirkti prekes ALIFOOD internetinėje parduotuvėje šių Taisyklių ir
kitose Pardavėjo internetinės parduotuvės informacijos skiltyse nustatyta tvarka.
5.2. Pirkėjas turi teisę atsisakyti prekių pirkimo – pardavimo sutarties, sudarytos su
ALIFOOD internetine parduotuve, pranešdamas apie tai Pardavėjui raštu (elektroniniu paštu,
nurodant pageidaujamą grąžinti prekę ir jos užsakymo numerį) ne vėliau kaip per 7
(septynias) darbo dienas nuo daikto pristatymo dienos.
5.3. Pirkėjo teisė atsisakyti prekių pirkimo – pardavimo sutarties yra įgyvendinama
vadovaujantis LR Civilinio kodekso 6.228-10 straipsnio „Vartotojų teisė atsisakyti nuotolinės
sutarties ir ne prekybos patalpose sudarytos sutarties“ 1 dalimi ir 2014 m. Liepos 22 d.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 738 patvirtintomis „Mažmeninės prekybos
taisyklėmis“.
5.4. Numatyta teise Pirkėjas gali pasinaudoti tik tuo atveju, jeigu prekė nebuvo sugadinta arba
iš esmės nepasikeitė jos išvaizda, taip pat ji nebuvo naudojama ir liko originalioje pakuotėje.
6. Pirkėjo įsipareigojimai
6.1. Pirkėjas privalo priimti prekes šių Taisyklių nustatyta tvarka ir sumokėti už jas sutartą
sumą.
6.2. Jeigu pasikeičia Pirkėjo registracijos formoje pateikti duomenys, jis privalo nedelsdamas
apie juos informuoti Pardavėją ir atnaujinti duomenis.
6.3. Pirkėjas įsipareigoja neperduoti tretiesiems asmenims savo prisijungimo duomenų. Jei
Pirkėjas praranda prisijungimo duomenis, jis privalo nedelsiant informuoti apie tai Pardavėją
skyriuje „Kontaktai“ nurodytomis susisiekimo priemonėmis.
6.4. Pirkėjas, naudodamasis ALIFOOD internetine parduotuve, įsipareigoja laikytis šių
Taisyklių, kitų sąlygų, aiškiai nurodytų internetinėje parduotuvėje bei nepažeisti Lietuvos
Respublikos teisės aktų.
6.5. Jei Pirkėjas, prekių pristatymo metu, be svarbių priežasčių atsisako priimti prekes,
Pirkėjas privalo padengti prekių transportavimo išlaidas.
7. Pardavėjo teisės
7.1. Jei Pirkėjas bando pakenkti internetinės parduotuvės darbo stabilumui ir saugumui ar
pažeidžia savo įsipareigojimus, Pardavėjas turi teisę nedelsiant ir be perspėjimo apriboti ar
sustabdyti jam galimybę naudotis internetine parduotuve arba išskirtiniais atvejais panaikinti
Pirkėjo registraciją.
7.2. Susidarius svarbioms aplinkybėms, Pardavėjas gali laikinai arba iš viso nutraukti
internetinės parduotuvės veiklą, apie tai iš anksto nepranešęs Pirkėjui.
7.3. Pardavėjas turi teisę iš anksto nepranešęs Pirkėjui anuliuoti jo užsakymą, jeigu Pirkėjas,
pasirinkęs atsiskaitymo ne grynaisiais pinigais numatytus apmokėjimo būdus, nesumoka už
prekes per 3 (tris) darbo dienas.
7.4. Pardavėjas dėl svarbių priežasčių negalėdamas laiku ir tinkamai įvykdyti užsakymo,
pasilieka teisę keisti pristatymo sąlygas ir laiką, arba nutraukti užsakymą apie tai nedelsiant
informuodamas Pirkėją ir grąžindamas apmokėjimą, jei Pirkėjas yra jį apmokėjęs.
7.5. Pardavėjas, iškilus neaiškumams dėl užsakyme pateiktos informacijos, susisiekia su
Pirkėju užsakyme nurodytu telefonu. Prekių pristatymo terminas tokiu atveju pradedamas
skaičiuoti nuo susisiekimo su Pirkėju dienos. Pardavėjas turi teisę iš anksto nepranešęs
Pirkėjui anuliuoti jo užsakymą, jei Pardavėjui nepavyksta susisiekti su Pirkėju per 3 (tris)
darbo dienas.
7.6. Pardavėjas turi teisę visais atvejais nesudaryti Pirkimo-pardavimo sutarties su konkrečiu
Pirkėju, pateikusiu užsakymą, kai Pirkėjas atsisakė Pirkimo-pardavimo sutarties ir grąžino
prekes 2 ar daugiau kartų per paskutinius 12 mėnesių.
7.7. Pardavėjas turi teisę atsisakyti sudarytos Pirkimo-pardavimo sutarties, jei baigėsi
sutartyje nurodytų prekių atsargos, taip pat, jei sutartis buvo sudaryta asmens, kuris remiantis
šiomis Taisyklėmis neturėjo teisės sudaryti sutarties.
8. Pardavėjo įsipareigojimai
8.1. Pardavėjas įsipareigoja šiose Taisyklėse ir internetinėje parduotuvėje nustatytomis
sąlygomis sudaryti Pirkėjui galimybę naudotis internetinės parduotuvės ALIFOOD
teikiamomis paslaugomis.
8.2. Pardavėjas įsipareigoja pristatyti Pirkėjo užsakytas prekes jo nurodytu adresu šiose
Taisyklėse nurodytomis sąlygomis.
8.3. Pardavėjas, dėl svarbių aplinkybių negalėdamas pristatyti Pirkėjui užsakytos prekės,
įsipareigoja pasiūlyti analogišką ar kiek įmanoma savo savybėmis panašesnę prekę. Pirkėjui
atsisakius priimti analogišką ar savo savybėmis panašiausią prekę, Pardavėjas įsipareigoja
grąžinti Pirkėjui sumokėtus pinigus per 7 (septynias) darbo dienas, jeigu buvo atliktas
išankstinis apmokėjimas.
8.4. Pardavėjas įsipareigoja gerbti Pirkėjo privatumo teisę į jam priklausančią asmeninę
informaciją, nurodytą internetinės parduotuvės registracijos formoje, išskyrus Lietuvos
Respublikos įstatymuose nustatytus atvejus.
9. Prekių kainos, apmokėjimo tvarka ir terminai
9.1. Prekių kainos internetinėje parduotuvėje ir suformuotame užsakyme nurodomos eurais su
PVM.
9.2. Pirkėjas atsiskaito už prekes vienu iš šių būdų:
9.2.1. Apmokėjimas internetu – tai išankstinis apmokėjimas, kai Pirkėjas, gavęs
užsakymo PVM sąskaitą faktūrą, perveda pinigus į Pardavėjo banko sąskaitą.
9.2.2. Apmokėjimas grynaisiais pinigais arba banko kortele prekių atsiėmimo metu
fizinėje parduotuvėje – Pirkėjas už prekes sumoka jų pristatymo (perdavimo –
priėmimo) metu.
9.3. Atsiskaitydamas 9.2.1 punkte numatytu apmokėjimo būdu, Pirkėjas įsipareigoja
sumokėti nedelsiant. Minėtaisiais atvejais, tik gavus apmokėjimą už prekes pradedamas ruošti
prekių siuntinys ir pradedamas skaičiuoti prekių pristatymo terminas.
9.4. PVM sąskaitose faktūrose pateikiamos pasirinktos prekės, jų kiekis, suteikiamos
nuolaidos, galutinė prekių kaina, įskaitant visus mokesčius, ir kiti buhalterinę apskaitą
reglamentuojančių teisės aktų patvirtinti būtini pateikti duomenys.
10. Prekių pristatymas
10.1. Pirkėjas, užsakydamas prekes, gali pasirinkti prekių pristatymo būdą, t.y. pasinaudoti
Pardavėjo teikiama prekių pristatymo paslauga arba atsiimti prekes atsiėmimo punkte
(fizinėje ALIFOOD parduotuvėje).
10.2. Prekių pristatymas Pirkėjui:
10.2.1. Pirkėjas, užsakymo metu pasirinkęs prekių pristatymo paslaugą, įsipareigoja
nurodyti tikslią prekių pristatymo vietą.
10.2.2. Pirkėjas įsipareigoja prekes priimti pats. Tuo atveju, kai jis prekių pats priimti
negali, o prekės pristatytos nurodytu adresu ir remiantis kitais Pirkėjo pateiktais
duomenimis, Pirkėjas neturi teisės reikšti Pardavėjui pretenzijų dėl prekių pristatymo
netinkamam subjektui.
10.2.3. Prekes pristato Pardavėjas arba jo įgaliotas atstovas.
10.2.4. Prekių pristatymo metu Pirkėjas privalo kartu su Pardavėju arba jo įgaliotu
atstovu patikrinti siuntos būklę. Pirkėjui pasirašius sąskaitoje-faktūroje (važtaraštyje)
ar kitame siuntos perdavimo – priėmimo dokumente, laikoma, kad siunta yra perduota
tinkamos būklės. Pastebėjęs, kad pateiktos siuntos pakuotė pažeista (suglamžyta,
šlapia ar kitaip išoriškai pažeista), prekė(-ės) yra pažeista(-os) ir/ar prekė(-ės) yra
netinkamos komplektacijos, Pirkėjas privalo tai pažymėti siuntos perdavimo –
priėmimo dokumente bei, dalyvaujant Pardavėjui ar jo įgaliotam atstovui, surašyti
laisvos formos siuntos ir/ar prekės(-ių) pažeidimo/neatitikimų aktą. Pirkėjui neatlikus
šių veiksmų, Pardavėjas yra atleidžiamas nuo atsakomybės prieš Pirkėją dėl prekių
pažeidimų, jeigu tokių pažeidimų atsiradimo pagrindas nėra gamyklinis brokas bei dėl
prekių komplektacijos neatitikimų, jeigu šiuos neatitikimus galima nustatyti išorinės
prekių apžiūros metu.
10.2.5. Prekių pristatymas (transportavimas) Lietuvos Respublikos teritorijoje yra
mokamas. Pristatymo suma priklauso nuo prekių svorio.
10.2.6. Prekių pristatymas (transportavimas) į Kuršių neriją gali užtrukti ilgesnį
terminą nei nurodytas. Apie prekių pristatymą į Kuršių neriją Pardavėjas Pirkėją
informuoja patvirtindamas užsakymą.
10.3. Pardavėjas įsipareigoja pristatyti prekes Pirkėjui laikydamasis prekių aprašymuose
nurodytų terminų. Šie terminai netaikomi tais atvejais, kai Pardavėjo sandėlyje nėra reikiamų
prekių, o Pirkėjas informuojamas apie jo užsakytų prekių trūkumą. Kartu Pirkėjas sutinka,
jog išimtinais atvejais prekių pristatymas gali vėluoti dėl Force Majeure aplinkybių.
10.4. Prekių atsiėmimas Pardavėjo prekių atsiėmimo punktuose:
10.4.1. Pirkėjas gali atsiimti prekes nemokamai iš Pardavėjo prekių atsiėmimo punkto
(Ogmios miestas, Verkių g. 29, Šeimos aikštė 2, Vilnius).
10.4.2. Užsakytas prekes būtina atsiimti ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas,
terminas skaičiuojamas nuo Pardavėjo patvirtinimo, kad užsakymas jau paruoštas,
gavimo momento. Pirkėjui laiku neatsiėmus prekių, Pardavėjas pasilieka teisę
nutraukti užsakymą be įspėjimo ir grąžinti sumokėtą avansinį mokėjimą, jei jis buvo
sumokėtas.
10.4.3. Prekes gali atsiimti tik užsakymą pateikęs asmuo arba asmuo, nurodytas
užsakymo pateikimo metu. Atsiimant prekes, būtina su savimi turėti ir Pardavėjo
darbuotojui pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (asmens
tapatybės kortelę, pasą ar naujo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimą).
10.5. Prekių pristatymo mokestis ir detalesnė informacija, susijusi su prekių pristatymu,
pateikiama internetinės parduotuvės „Pristatymo sąlygos“ skyriuje.
10.6. Tuo atveju, kai Pirkėjas, remdamasis šiomis Taisyklėmis, atsisako pirkimo – pardavimo
sutarties, jam tenka pareiga apmokėti visas tiesiogines prekių grąžinimo Pardavėjui išlaidas.
Šių Pardavėjo išlaidų suma išskaičiuojama iš grąžintinų Pirkėjui už prekes sumokėtų pinigų.
10.7. Jei nėra galimybės užsakytų prekių pristatyti viena siunta, Pardavėjas turi teisę pristatyti
prekes keliomis siuntomis.
10.8. Visais atvejais Pardavėjas atleidžiamas nuo atsakomybės už prekių pristatymo terminų
pažeidimą, jeigu prekės Pirkėjui nėra pristatomos arba pristatomos ne laiku dėl Pirkėjo kaltės
arba dėl nuo Pirkėjo priklausančių aplinkybių.
11. Prekių kokybės garantija ir tinkamumo naudoti
terminas
11.1. Kiekvienos ALIFOOD internetinėje parduotuvėje parduodamos prekės savybės bendrai
nurodomos prie kiekvienos prekės esančiame prekės aprašyme. Už informaciją apie prekių
savybes (jos teisingumą) atsako prekių gamintojai ir (arba) importuotojai, o Pardavėjas yra
atsakingas tik už tinkamą šios informacijos pateikimą (perdavimą) vartotojams, nebent
įstatymai numatytų kitaip.
11.2. Pardavėjas neatsako už tai, kad internetinėje parduotuvėje esančios prekės savo spalva,
forma ar kitais parametrais gali neatitikti realaus prekių dydžio, formų ir spalvos dėl Pirkėjo
naudojamo vaizduoklio ypatybių.
11.3. Tuo atveju, kai Pardavėjas tam tikroms prekių rūšims daiktų kokybės garantijos
nesuteikia, galioja atitinkamų teisės aktų numatyta garantija.
11.4. Pardavėjas įsipareigoja prekes parduoti Pirkėjui taip, kad jam būtų suteikta reali
galimybė tokiomis prekėmis pasinaudoti iki tinkamumo naudoti termino pabaigos.
11.5. Pardavėjas patvirtina, kad yra atsakingas už ALIFOOD internetinėje parduotuvėje
užsakytų prekių pardavimą ir įsigytų prekių tinkamą pristatymą, prekių kokybę, grąžinimo
sąlygų tinkamą įvykdymą bei kitų teisės aktuose ir šiose taisyklėse numatytų pardavėjo teisių
ir pareigų įgyvendinimą.
12. Prekių grąžinimas ir keitimas
12.1. Prekių grąžinimo ir keitimo numatyta teise Pirkėjas gali pasinaudoti per 7 (septynias)
darbo dienas nuo prekių pristatymo jam dienos, informuodamas apie tai Pardavėją 5.2.šių
Taisyklių punkte numatyta tvarka.
12.2. Parduotų prekių trūkumai yra šalinami, nekokybiškos prekės keičiamos ir grąžinamos
vadovaujantis 2014 m. Liepos 22 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 738
patvirtintomis „Mažmeninės prekybos taisyklėmis“.
12.3. Grąžinama prekė turi būti originalioje tvarkingoje pakuotėje, Pirkėjo nesugadinta,
nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės ir kt.
(šis punktas netaikomas tuo atveju, kai grąžinama nekokybiška prekė)), tos pačios
komplektacijos, kokios buvo Pirkėjo gauta, būtinai pateikiant prekės įsigijimo dokumentą.
Tuo atveju, kai Pirkėjo grąžinama prekė Pardavėjui siunčiama naudojantis kurjerinių tarnybų
paslaugomis, ši prekė prieš siunčiant turi būti įdedama į papildomą (apsauginę) pakuotę.
12.4. Grąžinamas prekes Pirkėjas gali pristatyti adresu, Ukmergės g. 246A, Vilnius,
pirmadieniais - šeštadieniais nuo 9.00 iki 20.00 valandos, sekmadieniais nuo 10.00 iki 18.00
valandos, arba atsiųsti naudojantis kurjerio paslaugomis. Tuo atveju, kai prekė grąžinama
remiantis 5.2. šių taisyklių punkte numatyta teise, Pirkėjui tenka prekių grąžinimo išlaidos.
Kai grąžinama gauta ne ta prekė ir/ar nekokybiška prekė, Pardavėjas įsipareigoja pasiimti
tokias prekes ir jas pakeisti analogiškomis tinkamomis prekėmis. Tuo atveju, kai Pardavėjas
neturi analogiškų prekių, jis grąžina Pirkėjui už prekes sumokėtus pinigus.
12.5. Pardavėjas turi teisę nepriimti Pirkėjo grąžinamų prekių, jei Pirkėjas nesilaiko šiame
straipsnyje nustatytos prekių grąžinimo tvarkos.
13. Atsakomybė
13.1. Pirkėjas yra visiškai atsakingas už registracijos formoje pateiktų duomenų teisingumą.
Jei Pirkėjas nepateikia registracijos formoje tikslių duomenų, Pardavėjas neatsako už dėl to
atsiradusius padarinius ir įgyja teisę reikalauti iš Pirkėjo patirtų tiesioginių nuostolių
atlyginimo.
13.2. Pirkėjas atsako už veiksmus, atliktus naudojantis šia internetine parduotuve.
13.3. Pirkėjas atsako už savo prisijungimo duomenų perdavimą tretiesiems asmenims. Jei
ALIFOOD internetinės parduotuvės teikiamomis paslaugomis naudojasi trečiasis asmuo,
prisijungęs prie internetinės parduotuvės naudodamasis Pirkėjo prisijungimo duomenimis,
Pardavėjas šį asmenį laiko Pirkėju.
13.4. Pardavėjas atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės tais atvejais, kai nuostoliai kyla
dėl to, jog Pirkėjas, neatsižvelgdamas į Pardavėjo rekomendacijas ir savo įsipareigojimus,
nesusipažino su šiomis Taisyklėmis, nors tokia galimybė jam buvo suteikta.
13.5. Jei Pardavėjo internetinėje parduotuvėje yra nuorodos į kitų įmonių, įstaigų,
organizacijų ar asmenų tinklapius, Pardavėjas nėra atsakingas už ten esančią informaciją ar
vykdomą veiklą, tų tinklapių neprižiūri, nekontroliuoja ir toms įmonėms bei asmenims
neatstovauja.
13.6. Pardavėjas neatsako dėl Pirkėjo ir Pardavėjo partnerių, kurių paslaugas Pirkėjas užsako,
tinkamo tarpusavio įsipareigojimų vykdymo.
14. Apsikeitimas informacija
14.1. Pardavėjas visus pranešimus siunčia Pirkėjo registracijos formoje pateiktu elektroninio
pašto adresu.
14.2. Pirkėjas visus pranešimus ir klausimus siunčia Pardavėjo internetinės parduotuvės
skyriuje „Kontaktai“ nurodytomis susisiekimo priemonėmis.
15. Baigiamosios nuostatos
15.1. Šios taisyklės sudarytos vadovaujantis LR teisės aktais.
15.2. Šių taisyklių pagrindu kylantiems santykiams taikoma LR teisė.
15.3. Visi nesutarimai, kilę dėl šių taisyklių vykdymo, sprendžiami derybų būdu. Nepavykus
susitarti, ginčai sprendžiami LR įstatymų nustatyta tvarka.